Over mij
Ik ben Miriam Knukkel , 51 jaar en werk vanuit Tilburg.
Ik heb 35 jaar in Rotterdam gewoond en gewerkt. De Rotterdamse mentaliteit kennen de meesten wel: niet lullen maar poetsen. Dat heeft mij ook gevormd: ik ben duidelijk, direct als het nodig is en bied structuur. Waar ik van áánga is het persoonlijk contact. Als ik in gesprek ben met iemand, kan ik vaak met één of twee vragen het levensverhaal van de ander te weten komen. Kortom, ik kom snel tot de kern van de zaak.
In mijn werk in het onderwijs waren er soms moeilijke periodes. Het zou me dan geholpen hebben als er iemand was met wie ik kon sparren, om mij weer op het goede spoor te zetten. Mijn ervaring is dat praten over datgene waar ik mee zat, me altijd hielp, al was het maar de herkenning.
Wat maakt Joef!coaching anders?
Ik werk praktisch, laagdrempelig en vanuit een scherpe professionele intuïtie. Door ergens tegenaan te lopen, dat te onderzoeken en de ervaringen mee te nemen in je rugzak, kun je je eigen professionele intuïtie ontwikkelen. Met mijn 28 jaar onderwijservaring heb ik mijn eigen rugzak goed gevuld.
Voel je vrij en beweeg met vreugde door het leven!
Gestalt en Transactionele Analyse
Ik gebruik Gestalt en Transactionele analyse bij mijn consulten. Na jarenlange trainingen bij een Gestaltpraktijk heb ik onder andere gewerkt met het hanteren van conflictmodellen, supervisie op werkgebied, waarnemingsprocessen, functioneel maken van boosheid, wet van behoud van energie en efficiëntie, verantwoordelijkheid nemen en ego-investeringen.
Transactionele Analyse is vergelijkbaar. We nemen een situatie in het hier en nu en kijken samen naar wat er meespeelt van eerdere situaties. Als we de kern te pakken hebben en je het gevoel hebt IK OK-JIJ OK, kan de energie weer gaan stromen en het gevoel van vrijheid en vreugde weer terugkomen.
Mijn waarden, zowel werk als privé, zijn oordeelloos luisteren, samen en achter gedrag kijken.
Onderwijservaring
In 28 jaar onderwijs heb ik lesgegeven aan dove en slechthorende kinderen en gewerkt bij scholen met verschillende onderwijsvisies waaronder Dalton, Montessori en Jenaplan. Ervaring met NT2-leerlingen heb ik via een Taal- en AZC-school. Daarnaast ben ik Intern Begeleider en vertrouwenspersoon geweest.
Naast mijn werk heb ik diverse opleidingen en trainingen gevolgd zoals Jenaplan, Dalton, Taal/Leesexpert, LIST (Lees Interventiemethode met totaalaanpak), Team-Up en Zien is Snappen.
NT2
Na vijf jaar groep 3/4 in het regulier onderwijs, kreeg ik de kans om op een AZC-school te werken. Deze school staat op het terrein van een AZC. De kinderen waren soms een jaar bij ons op school en soms maar 3 weken. Ook de achtergronden waren van ieder kind compleet verschillend. Hier leerde ik in een rap tempo relaties op te bouwen, los te laten als ze weer vertrokken en differentiëren in onderwijsbehoeften. Daarna kreeg ik de kans om als IB-er samen met mijn tandem en team een taalschool op te zetten. We hadden niets, maar wel meer dan 40 leerlingen. Dus hier heb ik ook op beleidsniveau gewerkt, gecoached en meegedacht. Ik heb ook een vorm van analyse voor deze kinderen ontwikkeld, zodat je ook een schoolanalyse van kan maken.
We hebben veel kinderen laten doorstromen naar het regulier onderwijs en tips kunnen geven om deze kinderen goed te kunnen ondersteunen in hun nieuwe groep.